تولید اکسیژن ساز صنعتی 5، 10 و 20 لیتری و بالاتر

جهت خرید و تعمیر دستگاه اکسیژن‌ساز صنعتی در استان چهارمحال و بختیاری میتوانید هم اکنون با کارشناسان شرکت تماس حاصل فرمایید،

کارشناسان شرکت در ساعات اداری آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان می‌باشند.

تماس با نویان طب 09139844100 – 03834247844

اکسیژن ساز صنعتی چیست؟

اکسیژن یکی از نیاز های اصلی در صنعت است که برای رفع آن عموما از اکسیژن موجود در هوا استفاده می شود. در هوا حدود 78% نیتروژن، 21% اکسیژن و 1% گازهای دیگر وجود دارد. برای رسیدن به اکسیژن، لازم است آن را از دیگر گاز ها جدا کنیم. این جدا سازی توسط دستگاه اکسیژن ساز صنعتی صورت می گیرد.

دستگاه اکسیژن ساز صنعتی با استفاده از یک پمپ مخصوص هوای محیط را داخل می کشد و از محفظه پودر زئولیت عبور می دهد تا اکسیژن آن جداسازی شود. از این طریق اکسیژن خالص در مقیاس زیاد تولید می‌شود.

 

کاربرد اکسیژن ساز در صنعت:

اکسیژن یکی از مهم ترین عوامل تنفس است. به همین علت اکسیژن سازها در حال حاضر در طیف وسیعی از کاربردهای پزشکی، تجاری و صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند که عبارتند از:

  • تصفیه خانه‌های آب آشامیدنی و فاضلاب

تصفیه و تمیز کردن فاضلاب فرایندی پیچیده است، که در آن اکسیژن نقش مهمی ایفا می‌کند. پساب را میتوان با استفاده از فیلترهای زیستی تصفیه کرد. فیلترهای زیستی به اکسیژن خالص نیاز دارند تا در حد امکان کارآمد شوند. اضافه کردن اکسیژن به طور مستقیم در فاضلاب باعث افزایش اثرات حذف آلاینده‌ها می‌شود.

در تصفیه خانه‌های فاضلاب از ژنراتورهای اکسیژن برای تأمین اکسیژن اضافی به باکتریها استفاده می‌شود که باعث تجزیه بیولوژیکی می‌شود. اگر اکسیژن اضافی در طول فرآیند اضافه شود، باکتری ها لجن را به CO2 و آب سریعتر تجزیه می‌کنند.

  • صنعت شیشه

همانطور که می دانید شیشه سازی همانند جوشکاری نیاز به گرمای بالایی برای ذوب شیشه دارد. اکسیژن‌ ساز صنعتی برای افزایش دمای شعله در کوره‌ها و مشعل هایی که برای شکل دادن به قطعات شیشه استفاده می‌شود، مورد استفاده قرار میگیرد.

  • صنعت فولاد

دستگاه های اکسیژن ساز صنعتی به چند روش در فرآیند تولید فولاد مورد استفاده قرار می‌گیرند. کوره‌های اکسیژن برای کربن زدایی، فرایند کاهش کربن در فلزات در حالت مذاب استفاده می‌شود. اکسیژن همچنین برای افزایش نرخ ذوب در کوره‌ها و کاهش پوسته پوسته شدن هنگام گرم کردن مجدد کوره‌ها استفاده می‌شود.

  • صنایع غذایی / آشامیدنی

در دستگاه‌های آب شیرین کن مدرن، آب در سیستمهای بسته لوله کشی و فیلتراسیون، تصفیه می‌شود. به این معنی که آب هیچ گونه تماسی با هوای اطراف ندارد و بنابراین در مقابل آلودگی هوا، کیفیت آب تغییری نمی‌کند. اکسیژن با استفاده از سیستم‌های بسته، 95٪ اکسیژن خالص در سطح 7ppm در لیتر را در آب مخلوط می‌کند و قبل از توزیع آن به کاربر، اکسیژن کامل آب را فراهم می‌کند.

  • حوضچه‌های پرورش ماهی

همانطور که میدانید ماهی ها و دیگر حیوانات دریایی برای زنده ماندن به اکسیژن نیاز دارند. با رواج مزارع پرورش ماهی، “پرورش دهندگان ماهی” باید مطمئن شوند که آبزی‌هایشان اکسیژن کافی برای زنده ماندن را دریافت می‌کنند. قبل از اینکه پرورش ماهی در مقیاس صنعتی انجام شود، پرورش دهندگان، منطقه‌ای از آب را در حاشیه دریاچه حصار کشی می‌کردند تا صید خود را افزایش دهند. ولی امروزه با استفاده از اکسیژن سازهای صنعتی، پرورش دهندگان ماهی می توانند در استخرهای آب اکسیژنه ساخته شده، ماهی پرورش دهند.

  • زمینه پزشکی

دستگاه اکسیژن ساز صنعتی در حوزه پزشکی و سلامت کاربرد های بسیار زیادی دارد از جمله : تامین اکسیژن بیماران تنفسی، تصفیه و گردش خون بیماران، سلامت جنین در بیماران باردار، تقویت حافظه و افزایش طول عمر با درصد خلوص بالا، کمک به بیماران ریوی و قلبی، خون رسانی بیشتر به بافت های بدن و…. دارد. خلوص اکسیژن مورد نیاز بین 90% تا 95% می باشد.

  • تصفیه آب استخرها

اکسیژ« ساز در فرایند تولید ازن استفاده می شود. از ازن برای ضدعفونی استخر ها استفاده می شود.

  • دستگاه‌های ازن ساز و تولید ازن

ازن روشی مناسب برای تصفیه باکتریولوژیکی است تا بتواند آب آشامیدنی را تصفیه  کند و بوی آن را از بین ببرد. اکسیژن از مهم ترین اجزا در فرآیند ساخت ازن است.

دستگاه اکسیژن ساز صنعتی در صنایع دیگری همچون شیشه سازی، جوشکاری، کاغذ سازی، کارگاه های تولیدی، پتروشیمی، پالایشگاه ها و پر کردن کپسول اکسیژن کاربرد دارد.

  • معدن

برای جدا سازی طلا از سنگ از محلول سدیم-سیانید در سنگ های خرد شده با طلا را با اکسیژن مخلوط می کنیم تا جداسازی صورت بگیرد و در فرآیند شستشو سیانور استفاده می شود.

نکات مربوط به دستگاه اکسیژن ساز صنعتی:

  1. – سطح ایمنی دستگاه اکسیژن ساز صنعتی بالا بوده و آلودگی محیط زیستی ندارند.
  2. – کمپرسورهای اکسیژن ساز صنعتی نسبت به سیلندر های اکسیژن ایمن تر هستند و احتمال آتش سوزی و نشتی ندارند.
  3. – فیلترهای دستگاه اکسیژن ساز باید هفته ای یکبار تمیز و هر شش ماه یکبار تعویض گردد.
  4. – آب مقطر داخل لیوان مخزن مرطوب کننده باید هر دو روز یکبار تعویض گردد و لیوان آن هر هفته با سرکه سفید و آب شستشو شود.

 

مزایا اکسیژن ساز صنعتی:

کمپرسور اکسیژن ساز همانند انواع کمپرسورهای دیگر می‌تواند مزیت‌های متعددی داشته و از کاربردهای متعددی برخوردار باشد. از مهم‌ترین مزایای این کمپرسورها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این اکسیژن ساز ها می‌توانند اکسیژن با خلوص بالا تولید کنند.
  • کاملاً برای محیط زیست بی خطر و ایمن است و آلودگی ایجاد نمی‌کند.
  • اکسیژنی که توسط این دستگاه تولید می‌شود می‌تواند در دستگاه‌های تولید ازن نیز استفاده شود.
  • این اکسیژن ساز می‌تواند در صنایع متعددی همچون پزشکی، فولاد، کاغذ و … استفاده شود.
  • این اکسیژن ساز از امنیت بالایی برخوردارند و احتمال نشتی و آتش‌سوزی در آن‌ها وجود ندارد.
  • طول عمر و دوام مفید این کمپرسورها می‌تواند 20 تا 40 هزار ساعت کار مفید باشد.

 

به اطلاع می‌رساند کارشناسان ما روزهای شنبه تا پنجشنبه از ساعت 8:30 الی 20:00 آماده پاسخگویی به شما هستند .

تماس با نویان طب 09139844100 – 03834247844

map تولید اکسیژن ساز صنعتی 5، 10 و 20 لیتری و بالاتر آدرس شرکت نویان طب:
چهارمحال و بختیاری ، بروجن، خیابان طالقانی، کوچه گندمان، مجتمع تجاری صدرا، طبقه اول، واحد ۱۰۱
3d truck تولید اکسیژن ساز صنعتی 5، 10 و 20 لیتری و بالاتر کد پستی: 8871755544
insta logo1 تولید اکسیژن ساز صنعتی 5، 10 و 20 لیتری و بالاتر اینستاگرام: Noviyan.teb

شروع به تایپ کردن برای دیدن پستهایی که دنبال آن هستید.