تعمیر لیزر دایود تیتانیوم، پلاتینیوم، آلما، لادا، لومینا،IPL SHR Elightb ،کندلا ،اشنایدر در شهرکرد

((تعمیر لیزر))

کارشناسان شرکت در ساعات اداری در تمام ایام هفته آماده‌ی خدمت رسانی به کلیه‌ی کلینیک های زیبایی در استان چهارمحال و بختیاری می‌باشند. 

تماس با نویان طب 09139844100 – 03834247844

D2 5 2 تعمیر لیزر دایود تیتانیوم، پلاتینیوم، آلما، لادا، لومینا،IPL SHR Elightb ،کندلا ،اشنایدر در شهرکرد

 

به طور کلی میتوان دستگاه‌های لیزر موهای زائد را به دو گروه لیزر تماسی و لیزر غیر تماسی تقسیم نمود.

لیزهای موهای زائد غیر تماسی شامل لیزرهای جامد مانند الکساندرایت،اندیگ (NDYAG) و لیزرهای موهای زائد تماسی شامل لیزرهای دایود میشوند.

تفاوت این دو دسته از دستگاه های لیزر شامل موارد زیر میگردد:

در دستگاه لیزر تماسی، هندپیس به صورت مستقیم روی پوست مراجعه کننده قرار میگیرد.

در دستگاه لیزر غیر تماسی،هندپیس با فاصله‌ی کمی از پوست مراجعه کننده قرار می‌گیرد و با پوست در تماس نیست.

در دستگاه لیزر تماسی، فرایند خنک کردم پوست مراجع به صورت مستقیم و در تماس با قطعه‌ی سیلیکونی انجام میگیرد.

در دستگاه لیزر غیر تماسی، فرایند خنک کردم پوست مراجع به صورت غیر مستقیم و انتقال سرما بوسیله‌ی باد خنک انجام میگیرد.

در دستگاه های لیزر تماسی، از لیزر بار جهت از بین بردن موهای زائد استفاده می‌کنند

دستگاه های غیر تماسی، از لامپ مخصوص و فیبر نوری جهت انتقال انرژی به سر هندپیس استفاده میکنند.

ایرادات رایج و روش های نگهداری از دستگاه‌های لیزر دایود:

از جمله دستگاه‌های لیزر دایود موجود در بازار ایران، میتوان به موارد زیر اشاده کرد:

  • دستگاه لیزر دایود  Venus Velocity
  • دستگاه دایود وکتوس Vectus
  • دستگاه لیزر دایود مدیواستار MedioStar
  • دستگاه لیزرهای دایود کمپانی لومنیس Lumenis
  • دستگاه لیزر دایود لامیس  LAMIS
  • دستگاه لیزر دایود Aroma
  • دستگاه لیزر دایود لیزرمچ Lasermach
  • دستگاه لیزر مو دایود ADSS
  • دستگاه لیزر دایود سوپرانو تیتانیوم آیس کمپانی KM
  • دستگاه لیزر دایود پلاتینیوم پلاس
  • دستگاه لیزر دایود ناب وی

دستگاه لیزر دایود از یک ماژول دایود یا همان لیزر سورس تشکیل شده که با تابش یک دسته شعاع نوری و گرمایی متمرکز، مستقیما فولیکول‌های مو و ملانین درون آن را هدف قرار می‌دهد.انرژی لیزر مستقیماً به این فولیکول‌ها اعمال می‌شود اما در عین حال، به پوست اطراف آن آسیب وارد نمی‌کند. طول موج ساطع شده از لیزر دایود‌ها 808 نانومتر است و از آنجا که تیپ پوستی قالب ایرانیان از نوع 3 و 4 می‌باشد، لیزر دیودها، در بازار کشور بسیار مورد توجه قرار گرفته اند.

 

نکات مهم در استفاده از دستگاه لیزر دایود در کلینیک‌ها:

با توجه به قیمت قابل توجه دستگاه‌های لیزر دایود در کشور و نبود توجیه اقتصادی جهت تعویض دستگاه لیزر دایود، بهتر است در حین استفاده از این تجهیز، موارد زیر را مد نظر داشته باشید:

  • آب خنک کننده دستگاه لیزر دایود به صورت ماهیانه تعویض گردد.
  • آب خنک کننده دستگاه حتما آب دیونیزه باشد.
  • بهتر است به صورت ماهیانه فن و هواکش دستگاه لیزر دایود بوسیله‌ی جاروبرقی گردگیری شود.
  • باید در نظر داشت دمای مناسب اتاقی که لیزر دایود در آن قرار دارد، کمتر از 25 درجه‌ی سانتی‌گراد باشد.
  • کولر آبی به دلیل افزایش رطوبت اتاق، باعث کاهش طول عمر دستگاه لیزر دایود می‌شود.
  • اگر احساس شد که مشکلی در دستگاه لیزر پیش آمده است حتما به متخصص رجوع شود.با بروز کوچکترین علائم عدم کارکرد صحیح دستگاه لیزر دایود، با شرکت‌های خبره در این زمینه تماس حاصل  فرمایید.
  • بیشتر از تعداد پالس‌هایی که برای هر سری، توسط شرکت تعیین شده است استفاده نشود. این کار می‌تواند آسیب بسیار جدی به دستگاه وارد کند.
  • با وجود رعایت کلیه‌ی موارد ذکر شده، خرابی دستگاه‌های لیزر دایود در طول زمان امری اجتناب ناپذیر است،نکته‌ای که باید در تعمیر دستگاه لیزر دایود و انتخاب شرکت مناسب به آن توجه کرد، اعتبار، تجربه و دانش فنی است. گاهی مشاهده شده به دلیل عدم آشنایی این مراکز با طراحی الکترونیکی دستگاه و استفاده از قطعات معیوب یا تقلبی، دستگاه پس از مدتی کارکرد در کلینیک مجددا دچار خرابی‌های به مراتب جدی‌تر و خسارات جبران ناپذیر شده است.

 

عمده دلایل خرابی دستگاه لیزر دایود:

عدم مطالعه‌ی دفترچه راهنمای دستگاه و استفاده‌ی اشتباه از دستگاه، وارد شدن ضربه به هندپیس و برد الکترونیکی دستگاه و نوسانات برق ورودی از علل رایج استهلاک دستگاه لیزر دایود در طول زمان می‌باشند. هنگام بروز خرابی دستگاه، ابتدا دفترچه راهنمای دستگاه را مطالعه و در صورت عدم راه اندازی مجدد، از تعمیر خودسرانه‌ی دستگاه لیزر دایود اجتناب کنید، زیرا دستگاه‌های لیزر دارای طراحی پیچیده‌ی الکترونیکی و قطعات حساس به اضافه ولتاژ و جریان می باشند.

علل رایج خرابی دستگاه لیزر دایود:

تعمیر لیزر بار شهرکرد

لیزر بار

1. سوختن لیزر بار دستگاه دایود لیزر:

  • ورود گرد وغبار به درون لیزر بار: از جمله عوامل موثر در سوختن لیزر بارهای دایود لیزر، ورود گرد و غبار به درون محفظه‌ی لیزر سورس است، از قرار دارن دستگاه لیزر در اتاق هایی که سطح گرد و غبار بالا دارند اجتناب کنید.
  • داغ شدن لیزر بار: به دلیل مصرف انرژی قابل توجه لیز سورس، از شات زدن های طولانی مدت اجتناب کنید و به هیچ عنوان ماشه را زمان طولانی بدون وقفه فشار ندهید. هنگامی که محل شات زنی، روی پوست مراجعه کننده به اتمام رسید به سرعت موضع دیگر پوست را شات زنی نکرده، هندپیس را از روی پوست برداشته و چند ثانیه به لیزر بار استراحت بدهید، این کار موجب خنک شدن سریع لیزربارها و افزایش طول عمر لیزرسورس می‌شود.حین انجام لیزر فول بادی، پس از هر 500 شات، یک دقیقه به دستگاه، مراجعه کننده و خودتان، استراحت بدهید!
  • دمای دستگاه: جهت افزایش طول عمر دستگاه خصوصا در فصول گرم سال، حتما از سیستم‌های خنک کننده‌ی مناسب( به جز کولرهای آبی) جهت خنک کردن اتاق لیزر استفاده نمایید.
  • ضعیف شدن سیستم کولینگ لیزر دایود: در صورت عدم تعویض ماهیانه‌ی، استفاده از آب غیر دیونیزه و  عدم تعویض به موقع فیلتر آب دستگاه لیزر دایود، سیستم خنک کننده قادر به کاهش دمای لیزربار نخواهد بود و این امر موجب آسیب جدی به لیزبار خواهد شد.
  • نوسانات برق ورودی و سوختن لیزر بار: لیزربارها قطعهات بسیار حساس هستند و در صورت اعمال ولتاژ نامتعارف از سمت برق شهر و یا سیم کشی غیر اصولی ساختمان، لیربارها آسیب جدی خواهد دید به همین دلیل توصیه اکید استفاده از استابیلایزر و UPS مناسب است.
  • ضربه خورن به هندپیس:لیزربار قطعه‌ای بسیار حساس بوده و در صورت شوک فیزیکی به هندپیس مانند زمین خوردن یا ضربه، آسیب جدی به لیزربار وارد میشود.

 

2. سوختن پاور تغذیه دستگاه لیزر موهای زائد:

منبع تغذیه دستگاه لیزر موهای زائد

منبع تغذیه دستگاه لیزر نوهای زائد

اکثر دستگاه لیزر دایود موجود در بازار دارای دوعدد منبع تغذیه می‌باشند، وظیفه‌ی منبع تغذیه دستگاه دایود لیزر یا پاور دستگاه دایود لیزر، تامین انرژی لازم جهت راه اندازی دایود بارها، نمایشگر و برد کنترل کننده‌ی دستگاه دایود لیزر می‌باشد. استفاده از استابیلایزر مناسب، باعث افزایش طول عمر منبع تغذیه دستگاه دایود لیزر می‌شود.

3. اختلال در عملکرد خود لیزربار دایود

قیمت لیزر سورس در دستگاه‌های لیزر حدود 20 تا 30 درصد کل قیمت دستگاه می باشد، پس لیزر سورس یک قطعه بسیار مهمی است و جوابدهی دستگاه عمدتا به کیفیت لیزر سورس بستگی دارد. میانگین طول عمر لیزر سورس دستگاه لیزر دایود، 10 الی 20 میلیون شات است،توصیه‌ی اکید نویان طب به کلینیک‌های زیبایی، تعویض کل لیزر سورس دستگاه هنگام ضعیف شدن لیزربارها می‌باشد. در صورتی که تنها لیزربار معیوب در لیزر سورس تعویض گردد، این امر در طولانی مدت، منجر به آسیب رسیدن به کل لیزر سورس می‌شود.

 

4. تعمیر تخصصی انواع دستگاه های لیزر زیبایی در نویان طب:

از آنجایی که دستگاه های لیزر زیبایی جز سرمایه‌های اصلی هر کلینیک زیبایی محسوب می‌شوند، دقت و کیفیت در تعمیر این تجهیزات از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.تعمیر دستگاه لیزر زیبایی مستلزم دانش فنی و تجربه‌ی کافی در حوزه‌ی مهندسی پزشکی است، لازم است پس از هر نوع فرایند تعمیر، کلیه دستگاه ها به مدت 24 الی 48 ساعت مورد بررسی و انجام آزمون‌های استاندارد، کنترل کیفیت و کالیبراسیون قرار بگیرند. نویان طب با دارا بودن کلیه تجهیزات و رعایت استانداردهای مربوط به این حوزه، آماده‌ی انجام کلیه‌ی خدمات تعمیر و سرویس دوره‌ای دستگاه لیزر زیبایی می‌باشد.

 

به اطلاع می‌رساند کارشناسان ما روزهای شنبه تا پنجشنبه از ساعت 8:30 الی 20:00 آماده پاسخگویی به شما هستند .

map تعمیر لیزر دایود تیتانیوم، پلاتینیوم، آلما، لادا، لومینا،IPL SHR Elightb ،کندلا ،اشنایدر در شهرکرد آدرس شرکت نویان طب:
چهارمحال و بختیاری ، بروجن، خیابان طالقانی، کوچه گندمان، مجتمع تجاری صدرا، طبقه اول، واحد ۱۰۱
3d truck تعمیر لیزر دایود تیتانیوم، پلاتینیوم، آلما، لادا، لومینا،IPL SHR Elightb ،کندلا ،اشنایدر در شهرکرد کد پستی: 8871755544
insta logo1 تعمیر لیزر دایود تیتانیوم، پلاتینیوم، آلما، لادا، لومینا،IPL SHR Elightb ،کندلا ،اشنایدر در شهرکرد اینستاگرام: Noviyan.teb

شروع به تایپ کردن برای دیدن پستهایی که دنبال آن هستید.