انواع دستگاه های EMS

EMS مخفف تحریک الکتریکی عضله (Electrical Muscle Stimulation) یا Electromyostimulation است و خود دارای انواع یا برند‌های مختلفی است که در ادامه به مقایسه هر کدام از انواع EMS خواهیم پرداخت. توصیه می‌شود برای آشنایی بیشتر با EMS ابتدا مقاله دستگاه لاغری (EMS) چیست و چگونه باعث تناسب اندام می شود؟ را مطالعه نمایید.

انواع دستگاه های EMS:

همانطور که می دانید دستگاه های EMS مختلفی در بازار موجود هست که در این قسمت به معرفی برند‌های مطرح بازار و مقایسه آنها خواهیم پرداخت.

  • X body

  • Miha body

  • Vison body

  • S Body

  • Easy motion

دستگاه X_body:

ایکس‌بادی مجموعه‌ای پیشرو در تکنولوژی تحریک الکتریکی عضلات (EMS) و تولید‌کننده با کیفیت‌ترین محصولات ای‌ام‌اس در سراسر دنیا است. طیف گسترده‌ی محصولات ایکس‌بادی نه تنها در صنعت تناسب اندام (فیتنس) و زیبایی، بلکه در زمینه‌ی پزشکی و جهت توانبخشی نیز امکانات وسیعی را فراهم می‌کنند. در نتیجه تلاش مداوم، تیم تحقیق و توسعه هر دو نوع تمرین باسیم و بی‌سیم با ایکس‌بادی امکان‌پذیر شده است. ایکس‌بادی امکان تمرین با برنامه‌های تمرینی از پیش تعیین شده را علاوه بر برنامه‌ی تنظیمات دستی قابل خصوصی‌سازی امکان‌پذیر ساخته است که در آن تنظیمات تحریک عضلات می‌توانند با توجه به نیازهای شخصی مشتری تنظیم شوند. شخصی‌سازی می تواند از طریق انتخاب تمریناتی مطابق با شرایط جسمی مشتری صورت گیرد و به آنها در دستیابی به اهدافشان کمک کند. ترکیب تمرینات پایه با تحریک عضلات منجر به یک روش تمرینی بسیار موثر می‌شود. کارایی و شدت تمرینات EMS ایکس‌بادی می‌تواند با استفاده از تجهیزات جانبی مانند وزنه‌های سبک، طناب، باندهای الاستیک و … افزایش یابد.

  • این روش اثربخشی چشم‌گیری دارد و درنتیجه باعث می شود فرد خیلی سریع به افزایش قدرت، استقامت، کاهش چربی بدن، تقویت عضلات در یک ناحیه خاص یا هر هدف دیگه‌ای برسد.
  • هر جلسه تمرین با ایکس‌بادی بیشتر از 20 دقیقه وقتتان را نمیگیرد. در ورزش‌های سنتی فقط یک یا چند گروه عضلانی بصورت همزمان درگیر می‌شوند و به همین دلیل برای تمرین دادن کل عضلات بدن حداقل ۴ جلسه تمرینی زمان لازم است اما به کمک تکنولوژی، ایکس‌بادی تمام عضلات بدن رو بصورت همزمان درگیر و فعال می‌کند و درنتیجه فقط ۲۰ دقیقه برای تمرین دادن کل عضلات بدن کافی است.
  • تمرین با ایکس‌بادی تمرینی بدون وزنه است. این تکنولوژی تمرین و رشد عضلات بدن رو بدون هرگونه فشار اضافه به مفاصل و تاندون‌ها ممکن کرده است. حتی اگر در حین فعالیت دیگهری دچار آسیب‌دیدگی شدید می‌توانید با ایکس‌بادی به تمرین ادامه بدید و از افت آمادگی جسمانی جلوگیری کنید.

عموما هزینه ی استفاده از دستگاه های x-body مناسب تر از miha bodytec است. شاید این تفاوت به خاطر استفاده ی راحت از دستگاه مجارستانی x-body است در حالی که استفاده از دستگاه میهابادی به آموزش نیاز دارد.تفاوت دیگر این دو گروه دستگاه ،بی سیم بودن ایکس بادی است.این دستگاه ها با سیستم وایرلس به مرکز متصل میشوند که خوب به دلیل نزدیک بودن دستگاه وایرلس به بدن میتواند عوارضی داشته باشد.

kkk انواع دستگاه های EMS

دستگاه Miha body:

دستگاه میها بادی تک ساخت کشور آلمان و تحت لیسانس دانشگاه کلن آلمان می باشد. این شرکت به عنوان اولین تولید کننده دستگاه های  ای ام اس (EMS Training) در جهان شناخته می شود.

قیمت شرکت میها بادی تک همواره توانسته با نو آوری و با استفاده از تکنولوژی مهندسی آلمان خود را به عنوان برترین تولید کننده ی دستگاه های  EMS  در جهان معرفی کند. به همین دلیل سهم این برند  از دستگاه های فروخته شده ی EMS در جهان (Market share)، 75% بوده و به عنوان پرفروش ترین دستگاه EMS جهان شناخته می شود.

این دستگاه با استفاده از متد سیگنال رمپ کنترل (Ramp Control Signal) که تحت لیسانس دانشگاه کلن آلمان می باشد، قادر به تنظیم فشار سیگنال ها تا حصول بالاترین کیفیت مناسب حین تمرینات خواهد بود و به اصطلاح از کیفیت بالای سیگنال بهره می برد و باعث می شود تا ورزشکار حس وارد شدن پالس ها را به صورت چکشی نداشته باشد و فقط انقباض عضلانی را در حال تمرین حس کند.

یکی از مشخصات ویژه و ارزنده دستگاه میها بادی تک، استفاده از سیستم های سیم دار است، که ضامنی برای سلامت و امنیت ورزشکار محسوب می شود.

یکی دیگر از مشخصه های بارز این برند استفاده از نانو تکنولوژی در جلیقه های خود بوده و از این رو جلیقه ها بسیار سبک می باشند. این باعث می گردد که ورزشکار در طول مدت تمرین بار بسیار کمی تحمل کرده و راحتر حرکات ورزشی را انجام دهد. همچنین اکترودهای بکار رفته در این جلیقه ها قابل شست شو می باشند.

این دستگاه با استفاده از تکنولوژی آر اف آی دی (RFID) قابلیت ذخیره سازی تمامی اطلاعات ورزشکاران را به طور مجزا خواهد داشت. این بدان معناست که هر ورزشکار با تهیه ی یک کارت آر اف آی دی (CARD RFID) امکان ضبط کلیه ی اطلاعات برنامه تمرینی مختص خود را دارد. همچنین مربی نیز تحلیل دقیق تری از روند تمرینات خواهد داشت. همچنین این کارت امکان استفاده ورزشکار از شعب مختلف با برنامه تمرینی خود را فراهم می کند.

ویژگی های دستگاه Miha body:

  • ساخت آلمان
  • محفظه آلومینیومی با کیفیت بالا
  • صفحه نمایش رنگی بزرگ با وضوح تصویر بالا
  • قابلیت ذخیره‌سازی داده‌های تمرینات با استفاده از فناوری سامانه بازشناسی با امواج رادیویی (RFID)
  • مربی مجازی با انیمیشن سه بعدی
  • امکان به روزرسانی (update)
  • قابل اتصال به شبکه
  • قابلیت تنظیم دلخواه
  • ۱۰ کانال
  • مجهز به WLAN، بلوتوث، USB
  • پایه مستحکم و مجهز به دسته ورزشی تعادلی
  • سیستم حسابداری
  • ققابلیت اتصال به نرم‌افزار LogX miha bodytec (اختیاری)

  شما با استفاده از این دستگاه به مدت 20 دقیقه در هفته می توانید تغییرات زیادی را در سلامتی و زیبایی ظاهر خود به وجود بیاورید، از جمله:

–    درگیری بسیار پایین مفاصل در مقایسه با سایر ورزش ها

–    از بین بردن سلولیت و ترمیم سلول های سطحی و بافت های پوستی

–    درمان آسیب دیدگی و کاهش درد

–    ۲۰ دقیقه تمرین معادل ۳ جلسه تمرین بدنسازی

–    کاهش وزن با چربی سوزی

–    تقویت و افزایش حجم عضلات

–    از بین رفتن چربی زائد اندامها با بهبود متابولیسم بدن

–   زیبا سازی و فرم دهی به بدن

khali انواع دستگاه های EMS

 نگاهی کوتاه بر خصوصیات دستگاه XBody و Miha Bodytec:

XBody Miha Bodytec
راحتی در استفاده آسان در حد متوسط
میزان راحتی بالا در حد متوسط
زیان آور نه نه
سرویس بله نه
فرکانس کم کم
فن آوری سیم، بی سیم سیم
کانال ها 12 8
صدور گواهینامه TÜV بله نه
مراقبت از مشتری بله نه

دستگاه S body:

دستگاه SBODY یک دستگاه برای لاغری و تناسب اندام است که با تکنولوژی EMS کار می کند. تمرین به وسیله EMS و دستگاه SBODY باعث تقویت تمام گروه های عضلانی شده و همچنین به تقویت اتصالات عصبی محرک مربوط به حرکت عضلانی کمک می کند. این عمل با ارسال امواج الکتریکی به طور مستقیم به این اعصاب مغزی انجام میشود، حتی عضلات ضعیف نیز فعال می شوند.

از آنجایی که فیبرهای عضلانی با دستورالعمل غیرمعمول با EMS فعال می شوند، از دوره ابتدایی سطح، فعال تر می شود که فیبر عضلانی را با سرعت شتاب بیشتری تولید می کند. بافت عضلانی فعال تر نیاز به مصرف بیشتر انرژی دارد و بنابراین کالری بیشتری را حتی در حالت استراحت می سوزاند!

دستگاه Sbody ، تمرین کامل برای بدن با EMS را فراهم می کند، در عین حال با تحریک گروه های بزرگ عضلانی، به شما کمک می کند تا به ظاهر مناسب و ظریف دسترسی پیدا کنید.

به وسیله تمرین با تکنولوژی SBody’s EMS شما می توانید نتایج یک تمرین 90 دقیقه ای را تنها در 20 دقیقه به دست آورید!

اطلاعات دستگاه:

  1. دارای 24 الکترود برای تمرین عضلات (12 کانال)، 5 برنامه ثابت.
  2. صفحه نمایش لمسی 10 اینچ و دکمه کنترل.
  3. اضافه کردن EMA با فعال سازی الکتریکی عضلات.
  4. زمان پالس: 1-100 ثانیه
  5. فرکانس: 1- 400 هرتز
  6. زمان مکث: 0.1 تا 10 ثانیه
  7. پهنای پالس : 50-400μs
  8. در حین کار، شدت می تواند افزایش یا کاهش یابد.
  9. شدت 12 کانال می تواند یک به یک و یا باهم افزایش یا کاهش یابد.
  10. شما می توانید برای دستگاه خودرمز عبور را تنظیم کنید.
  11. کارت تراشه برای نوشتن برنامه های تمرینی و مدیریت مشتریان خود است. کارت می تواند 5 طرح مختلف تمرین را بنویسد و ذخیره کند و این کارت می تواند چرخشی استفاده شود.

 

عملکرد دستگاه SBODY :

1- کاهش وزن:

  • وزن بدن را به میزان قابل توجهی کاهش دهید. نواحی مشکل ساز را هدف بگیرید و متابولیسم کلی را افزایش دهید.

2- تناسب اندام:

  • بدنی متناسب با عضلاتی سفت بسازید.

3- عضله سازی:

  • افزایش قدرت و در عین حال شکل دادن به عضلات.

نحوه استفاده :

– لباس را با کابل وصل کنید.
– آب را بر روی جلیقه، الکترود، شلوار و کمربند اسپری کنید تا زمانی که یک لایه قابل مشاهده از آب روی الکترودها قرار بگیرد.
– لباس را بپوشید.
– فرستنده را روشن کنید، در تبلت اطلاعات فرستنده نمایش داده می شود.
– دستگاه های گیرنده را روشن کنید.
– در صورت انتخاب تمرین شخصی، تمام پارامتر دستگاه متفاوت است.
– اگر می خواهید تمرین گروهی انجام دهید، حالت گروهی را انتخاب کنید.
– دستگاه ها را انتخاب کرده و پارامترها را تنظیم کنید.
– دکمه “Start” را در تبلت بزنید تا دستگاه شروع به کار کند.
– پس از اتمام آموزش، شما باید کارهای زیر را انجام دهید :

  1. ابتدا تمرین را متوقف کرده و از اپلیکیشن خارج شوید.
  2. سپس فرستنده را خاموش کنید.
  3. در نهایت گیرنده را خاموش کنید.

مزایا:

  • 1- این دستگاه یک وسیله با عملکرد همه جانبه است.
  • 2- آسان برای کار، پالس قابل تنظیم، اثرات آشکار.
  • 3- بدون نیاز به جراحی و بیهوشی.
  • 4- باعث ایجاد تورم و خونریزی نمیشود.
  • 5- بدون عوارض جانبی و خطر بازگشت وزن.
  • 6- بدون دردسر. کار طبیعی و زندگی را تحت تاثیر قرار نخواهد داد.
  • 7- این یک جایگزین قدرتمند، بی خطر و بی دردسر برای جراحی یا دارو، و بدون دوران نقاهت است.
  • 8- درمان لذت بخش و آرامش بخش است.
  • 9- پس از یک جلسه عضلات شما پر از انرژی و تحریک می شود.
  • 10- درمان غیر تهاجمی و بدون ایجاد کبودی است.khali 1 انواع دستگاه های EMS

 

دستگاه Easy Motion:

هیچ فن آوری دیگری به این اندازه کارآمد نیست!
Easy Motion Private Skin یک محصول انقلابی است که آموزش EMS را از نو ابداع کرده است. همانطور که مطالعه کردید در مدل های قبلی، دستگاه دارای یک کابل ضخیم بود و برای استفاده می بایست پدهای برقی را مرطوب می کردید. همچنین شما را ملزم می کرد تا آموزش را تحت نظارت در یک استودیوی اختصاصی دنبال کنید. اما با Easy Motion Skin دیگر نه! هر زمان که می خواهید ورزش کنید، هر کجا که می خواهید ورزش کنید.

Easy Motion Skin با استفاده از یک روش کاملا جدید که در آلمان توسعه یافته است، از تحریک الکتریکی بی سیم عضلات به عنوان یک روش موثر و سریع برای درمان کاهش وزن، کاهش چربی، تنیدگی عضلات و ضد سلولیت استفاده می کند.

این روش نوآورانه و پیشرفته که شامل ۹۰ درصد از عضلات بدن می شود، می تواند به عنوان آرام سازی و درمان درد نیز مورد استفاده قرار گیرد.

 

اولین سیستم EMS خصوصی واقعی:

EasyMotionSkin اولین سیستم EMS خصوصی موجود در بازار است. یک آواتار انیمیشنی درست مانند یک مربی شخصی شما را در برنامه راهنمایی می کند. Easy Motion Skin Private حتی از سیستم های استودیویی معمولی هم موثرتر است!

 

انقلاب خشک:

Easy Motion Skin قابل اطمینان ترین راه حل خشک در جهان است. دیگر نیازی به مرطوب کردن نیست، دیگر زمان را برای اتصال الکترودها از دست نمی دهید.

 

مزایا دستگاه Easy Motion Skin:

1. نتایج سریع:

تحریک ماهیچه ای الکتریکی (EMS) بیش از ۹۰% سیستم ماهیچه ای شما را به طور همزمان در سراسر بدنتان تحریک می کند.

2. استفاده از آن بسیار آسان است ( بدون کابل):

Easy Motion Skin به شما حداکثر آزادی حرکت را می دهد به این صورت که فن آوری بلوتوث جایگزین کابل شده است.

3. نرم و راحت:

الیاف بلند الاستیک آن با خواص آنتی باکتریال به آرامی با هر شکل بدن سازگار می شوند. این مواد سبک، سخت، بادوام و قابل شستشو هستند.

4. الکترودهای خشک:

الکترودهای خشک انحصاری Motion Skin نیازی به رطوبت اضافی یا لباس زیر کاربردی ندارند.

5. کوچک و قابل حمل:

مناسب برای استفاده بدون توجه به زمان و مکان. مناسب برای تمام انواع سطوح آموزش و عملکرد.

6. برای سلامتی تان عالی است:

مطالعات و مقالات علمی متعددی مزایای آموزش EMS را مستند می کنند.

7. ساخت آلمان:

Easy Motion Skin براساس بالاترین استانداردهای کیفی در آلمان تولید می شود.

easy انواع دستگاه های EMS

شروع به تایپ کردن برای دیدن پستهایی که دنبال آن هستید.