آر اف (RF) چیست؟

آر اف چیست؟

آر اف (RF) مخفف عبارت «رادیو فرکانسی» است و رادیو فرکانسی به امواجی رادیویی گفته می‌شود که کاربردهای بسیار زیادی در زندگی ما دارند. امواج RF ایمن و قدرتمند هستند، برای همین حوزه‌های مختلفی کاربرد دارند، از پزشکی و زیبایی گرفته تا مهندسی و استفاده‌های روزمره. از این امواج در رادیو، تلویزیون، مایکروویو و دستگاه‌های وای فای استفاده می‌شود.

امواجی که در روش آر اف فرکشنال استفاده می‌شود، ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند. یعنی با امواج وای فای یا مایکروویو کاملاً متفاوت هستند. سرعت، فرکانس و انرژی این امواج به شکلی تنظیم شده است که بدون آسیب زدن به پوست، اثرات جوان کننده‌ی خود را اعمال کنند.

دستگاه آر اف با استفاده از امواج ایمن و موثر رادیو فرکانسی می‌تواند روی لایه‌های پوست اثرات جوان کننده‌ی چشمگیری داشته باشد.

آراف (RF) از طریق ایجاد حرارت در درم (سطح زیرین پوست_ Derm) که مسئولیت کلاژن سازی پوست را به عهده دارد، سبب رسیدن به نتیجه دلخواه می شود زمانی که حرارت مناسب لایه های درم را تحریک می کند این حرارت در اپیدرم پراکنده می‌شود و امکان ترمیم سریع اپیدرم لایه سطحی پوست را موجب می شود.

nemoneh 1 آر اف (RF) چیست؟

کاربردهای آر افRF:

  • سفت کردن و لیفت صورت
  • لیفت ناحیه‌ی غبغب
  • لاغری موضعی
  • بهبود نتایج لیپوساکشن
  • بهبود کانتور بدن و صورت
  • رفع افتادگی پوست زیر بازو
  • رفع فرو رفتگی‌های پوستی
  • رفع تیرکی پوست
  • درمان خطوط و چین و چروک صورت
  • محو کردن اسکارها و جای آکنه
  • درمان ترک‌های پوستی
  • کاهش منافذ باز پوست
  • جوان‌سازی وبازسازی پوست
  • درمان کراتوز پیلاریس یا پوست مرغی

 

آر اف فرکشنال چگونه کار می‌کند؟

بهتر است قبل از این که به بررسی روش آر اف فرکشنال بپردازیم، ابتدا با ساختار پوست و لایه های آن آشنایی پیدا کنیم.

پوست از سه لایه اپی درم، درم و هیپودرم تشکیل شده که اپی درم همان لایه ای از پوست است که روی سطح بدن دیده می شود،

درم لایه میانی پوست است که سلول های تولید کننده اپی درم و برخی گیرنده های حسی در این قسمت قرار دارند و هیپودرم، قسمت زیرین پوست است که از بافت همبندی و چربی تشکیل شده و پوست را به عضلات زیرین متصل می کند. روند افزایش سن بر روی تمامی این قسمت ها تاثیر می گذارد و هدف از جوانسازی، احیای هر سه ناحیه می باشد.

روش آر اف فرکشنال با استفاده از امواج RF یا رادیوفرکانسی انجام می شود که دو طول موج کوتاه و بلند دارد و انرژی این دستگاه با استفاده از سوزن به داخل پوست وارد می شود تا روند کلاژن سازی تحریک شود. اساس عملکرد روش آر اف فرکشنال تاثیر بر لایه‌های سطحی یا عمقی پوست است.

How Einxel Plus Works 1 SLC آر اف (RF) چیست؟

 

آر اف دو کار برای پوست شما می‌کند:

1. تحریک کلاژن سازی:

انرژی ناشی از امواج رادیو فرکانسی (RF) در لایه‌ی درم باعث تحریک تولید کلاژن می‌شود. یک پروتئین مهم ساختاری در بافت پوستی که عامل شادابی، قوام سفت و زیبایی پوست شما است. انرژی امواج رادیویی در لایه درم به گرما تبدیل می‌شود و افزایش دما یکی از عوامل تحریکی کلاژن‌سازی است.

 

2. فعال‌کردن فیبروپلازی:

فیبروپلازی فرآیندی است که در آن بدن، بافت‌های فیبروزی را می‌سازد. بافت‌های فیبروزی باعث تحریک ساخت کلاژن شده و کاری می‌کنند که این رشته‌های پروتئینی کوتاه‌تر و مستحکم‌تر شوند.

بافت فیبروز وقتی ایجاد می‌شود که به هر بافت طبیعی بدن آسیبی رسیده باشد. درست مثل بافت ضخیم و زبری که روی زخم‌های سطحی پوست را می‌پوشاند. در آر اف فرکشنال به مناطقی از پوست آسیب‌های انتخابی وارد می‌کنیم تا بافت فیبروزی تشکیل شود. به این ترتیب لایه‌ی درم ضخیم شده و کلاژن‌سازی افزایش می‌یابد.

در عین حال که به مناطقی از پوست آسیب زده‌ایم، مناطقی هم سالم می‌مانند تا به عمل کلاژن سازی و رفع آسیب‌ها کمک کنند. در واقع تاثیر آر اف در مرز باریکی از آسیب‌های جزئی و مفید و آسیب‌های خطرناک و سوختگی ایجاد می‌شوند. دلیل موقتی بودن این روش درمانی نیز همین است. بافت فیروزی و کلاژن‌های جدید بعد از مدتی از بین می‌روند و بافت طبیعی پوست جایگزین آن‌ها می‌شود. یعنی بعد از مدتی نسبتاً طولانی باید برای ترمیم و تجدید تاثیرات آر اف فرکشنال دوباره به کلینیک مراجعه کنید.

How Einxel Plus Works 1 SLC 1 آر اف (RF) چیست؟

تاثیر دستگاه RF برای لاغری چقدر است؟

تناسب اندام و لاغری علاوه بر حفظ سلامت جسمی، باعث ارتقا سلامت روح و روان و افزایش اعتماد به نفس در افراد می‎شود.

همانطور که می دانیم رسیدن به وزن مناسب و تناسب اندام برای افراد حائز اهمیت است، به همین علت این روزها شاهد ورود انواع و اقسام تجهیزات و دستگاه های لاغری هستیم. دستگاه هایی که با ورزش مرتبط هستند و در خانه ها استفاده می‎شوند.

در این میان دستگاه های تخصصی نیز وجود دارند که به منظور کاهش وزن موضعی توسط پزشکان مورد استفاده قرار می‎گیرند. از جمله این دستگاه می توان از دستگاه آر اف (RF) نام برد. این دستگاه به منظور رفع لاغری های موضعی و سلولیت استفاده می‎شود.

لاغری موضعی بهترین راه برای رسیدن به تناسب اندام بدون رژیم های سخت است. شما ممکن است با قد و وزن خود متناسب باشید، اما از شکم تان رنج می برید یا اندازه ران ها یا بازوهای شما با سایر قسمت های بدن شما تناسب ندارد. اگر رژیم بگیرید کل بدنتان وزن کم می کند و بدتر از همه صورتتان لاغر می شود. هنگامی که متوجه شدید که حتی با ورزش های روزانه نیز نمی توانید از شر این چربی ها خلاص شوید و رسیدن به نتیجه مطلوب بسیار دشوار است، می توانید از درمان فرکانس رادیویی استفاده کنید.

روش درمان:

فرکانس رادیویی (RF) یک روش درمانی غیر تهاجمی است که در آن امواج از طریق دستگاه خاصی در معرض نواحی مورد نظر قرار می گیرند. به این ترتیب مقاومت بدن در برابر جریان انرژی باعث تولید حرارت عمقی به میزان 38 الی 44 درجه سانتیگراد در چربی های اضافه بدن می شود و در واقع می تواند بافت های هدف را ذوب یا آسیب رسانده و باعث تغییر شکل بافت های چربی شود.

در روش لاغری RF از دستگاه پیشرفته ای استفاده می شود که به طور ویژه برای درمان سلولیت و لاغری موضعی از قبیل شکم، پهلو، ران، بازو، سینه و غبغب استفاده می‎شود. مدت زمان درمان معمولاً 15 تا 60 دقیقه طول می کشد.

انتقال امواج از طریق این دستگاه می‎تواند با استفاده از تجهیزات منو پولار (تک قطبی)، بای پولار (دو قطبی) و یونی پولار انجام شود. تحریک گرمایشی RF نیز موجب ایجاد فرآیند میکرو التهاب و در نهایت افزایش کلاژن جدید است.

مناطق تحت درمان:

لاغری  با RF می تواند ظاهر بدن را تغییر دهد و چربی های ناخواسته را در نواحی مختلف بدن از بین ببرد، از جمله موارد زیر:

ناحیه بالای بازوها
شکم
ران
باسن
لگن
زانو
پا
مچ پا
سینه های مردانه

از این دستگاه برای رفع چربی های صورت و گردن نیز استفاده می شود که شامل تکنیک های لیفتینگ، سفت کردن و جوانسازی به خصوص برای رفع چین و چروک می باشد.

 

بهترین کاندید برای لاغری با RF:

این روش را می توان برای افرادی که از افتادگی گونه و گردن و بزرگی غبغب خود رنج می برند، استفاده کرد.

درمان با فرکانس رادیویی روشی بسیار موثر در از بین بردن بافت چربی در قسمت های مختلف بدن است و می تواند سلولیت را از بین ببرد. البته باید توجه داشت که این درمان نمی تواند جایگزین رژیم غذایی و ورزش شود و نباید به عنوان روشی جایگزین برای کاهش وزن استفاده شود.

 

در موارد زیر از استفاده از RF لاغری خودداری کنید:

استفاده از دستگاه RF برای خانم های باردار، افرادی که قطعات فلزی مانند ایمپلنت فلزی دارند و بیماران مبتلا به عفونت های پوستی به هیچ وجه توصیه نمی شود.

علاوه بر این، درمان با فرکانس رادیویی برای افراد مبتلا به بیماری های قلبی یا استفاده از تنظیم کننده ضربان قلب توصیه نمی شود.

همچنین این درمان نباید برای افراد مبتلا به بیماری های کبدی یا کلیوی، دیابت و مشکلات سیستم ایمنی استفاده شود.

 

مزایای لاغری با RF:

RF، انرژی فرکانس رادیویی پوست را بدون کوچکترین آسیبی برای شکستن سلول های چربی و تولید کلاژن و الاستین گرم می کند. کلاژن تولید شده شفافیت و خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشد. بنابراین یکی از رضایت بخش ترین نتایج این روش شفافیت پوست همراه با کاهش وزن است.

به طور کلی فواید استفاده از این روش را می توان در مواردی مانند رفع سلولیت، کاهش چربی اضافی بدن، رفع افتادگی پوست و سفت شدن آن، رفع آکنه، نرمی و سفتی باسن پس از لیپوساکشن و در نهایت فرم دادن به آن مشاهده کرد.

laghari آر اف (RF) چیست؟

 

در مقاله بعدی در مورد آشنایی و معرفی دستگاه های رایج آر اف توضیح خواهیم داد.

شروع به تایپ کردن برای دیدن پستهایی که دنبال آن هستید.