دستگاه لاغری (EMS) چیست و چگونه باعث تناسب اندام می شود؟

دستگاه لاغری (EMS) چیست؟

دستگاه تحریک الکتریکی عضلات (EMS) یا شبیه‌ساز ورزش یک گجت پوشیدنی است که به نقاط مختلف بدن متصل می‌شود و ماهیچه‌های شما را از طریق الکترودهای کوچکی که روی سطح آن قرار دارد تحریک می‌کند و در نتیجه عمل انقباض عضلانی درست شبیه هنگامی که ورزش می‌کنید صورت می‌گیرد.

برای اینکه یک ماهیچه منقبض شود، مغز شما باید یک تکانه‌ی الکتریکی مشخص به نورون‌های موجود در فیبرهای عضلانی بفرستد. دستگاه تحریک الکتریکی عضلانی، کاری را که مغز شما در این حالت انجام می‌دهد تقلید می‌کند؛ یعنی با استفاده از پدهای الکتریکی که به قسمت‌های مختلف یک عضله متصل می‌شوند، یک تکانه‌ی الکتریکی کوچک به عضله ارسال می‌کند که به آن عضله فرمان می‌دهد که منقبض شود. درست همانند شرایطی که عضلات در طی انجام فعالیت‌های ورزشی آن را تجربه می‌کنند.

استفاده از دستگاه تحریک الکتریکی عضلات روش مناسبی برای بهبود تناسب‌اندام کلی بدن و تقویت عضلات در زمانی بسیار کوتاه‌تر نسبت به تمرینات ورزشی متداول است.

این دستگاه به سرعت متابولیسم بدن شما را بالا برده و به شما کمک می‌کند تا عضلات مختلف بدنتان، حتی نواحی سرسخت اطراف کمر، باسن و ران‌ها را نیز تقویت کنید و به تناسب‌اندام دلخواه خود برسید. در هنگام استفاده از این دستگاه، شما همچنین شاهد افزایش قدرت و استقامت عضلانی خود نیز خواهید بود.

یکی از چشمگیرترین جنبه های تمرین EMS این است که واقعاً نتایج شما را افزایش می دهد و تنها چیزی که لازم است فقط یک تمرین 20 دقیقه ای در هفته است.

در طول تمرین (EMS)  92٪ ازعضلات به طور همزمان با هر انقباض فعال می شوند. در مقایسه با تمرینات وزنه معمولی، گروه های عضلانی عمیق تر فعال می شوند که منجر به هماهنگی درونی و بین عضلانی بهتر در مقایسه با تمرین معمولی Gym می شود که در آن حداکثر 30 درصد از تمرینات بدنسازی به دست می آید.
بر اساس این حقایق علمی اثبات شده، شما در مدت زمان کوتاهی به نتایج بسیار موثری دست خواهید یافت. تحقیقات نشان داده است که تمرین با EMS بسیار موثرتر از تمرین با وزنه معمولی در باشگاه است

 

آیا دستگاه تحریک الکتریکی عضلات (EMS) ایمن است؟

طی تحقیقات انجام شده ثابت شده است که تحریک الکترونیکی عضلات کاملا بی خطر است.

به طور کلی، جریان‌های الکتریکی که در این شیوه‌ی تمرینی شما در معرض آن هستید کاملاً بی‌ضرر هستند! مکانیسم عصبی دستگاه تحریک الکتریکی عضلات درست همانند مکانیسم طبیعی بدن شما است. تنها تفاوت این است که سیگنال الکتریکی که باعث انقباض عضلات می‌شود به صورت خارجی اعمال می‌شود.

آموزش EMS در واقع به اوایل قرن 19 برمی گردد، جایی که دانشمندان کشف کردند که جریان الکتریکی می تواند از حرکت عضلات پشتیبانی کند. اخیراً در سال 1960 شرکت های اروپای شرقی شروع به استفاده از آموزش EMS برای حمایت از ورزشکاران نخبه کردند، مطالعات اولیه نشان داده است که استفاد از این روش، می تواند قدرت ورزشکاران را تا 30 درصد افزایش دهد.

نتایج بعد از اولین جلسه EMS:

بعد از اولین تمرین خود با دستگاه EMS تفاوت را احساس خواهید کرد. همانطور که بدن شما اندورفین ترشح می کند و اکثر گروه های عضلانی اصلی بدن شما فعال شده اند، افزایش آگاهی فیزیکی را تجربه خواهید کرد و در نتیجه وضعیت بدنی بهتری خواهید داشت. پس از یک یا دو روز، مقداری سفتی عضلانی را احساس خواهید کرد که طبیعی است و نشان دهنده روند بهبودی بدن شما است. در یک دوره حدوداً 4 هفته ای، احساس قوی تری خواهید داشت و عضلات مختلف برای هماهنگی بیشتر حرکات بهبود می یابند.

 

در تمرین EMS میزان فشار بر روی مفاصل چقدر است؟

در تمرین EMS هیچ فشاری روی مفاصل شما وارد نمی شود چراکه در طول تمرین از وزنه ای استفاده نمی کنید. شدت تمرین از طریق تحریک الکتریکی تنظیم می شود، در حالی که تمرینات وزنه معمولی با وزنه های سنگین یا دویدن یا پریدن با ضربه زیاد انجام می شود که در صورت عدم حفظ وضعیت و هماهنگی صحیح می تواند باعث فشار و آسیب شود.

تمرین EMS وابسته به وزنه یا تمرین با ضربه زیاد نیست، بنابراین خطرات فشار و آسیب به شدت کاهش می‌یابد که باعث می‌شود تمرین EMS برای افراد مسن یا افرادی که مشکلات و آسیب‌های مفصلی دارند، تمرینی ایده‌آل باشد.

معایب ورزش EMS:

ems هم ممکن است دارای معایبی باشد. موردی که بیشتر از همه به عنوان عوارض ورزش ای ام اس مطرح می شود، تمرین زدگی می باشد، به طوری که فرد رغبتی برای انجام مجدد این حرکات ندارد.

در این روش نمی‌توانید شدت تمرینی که انجام می‌دهید را احساس کنید و در واقع بدن به فرصتی نیاز دارد تا بتواند شدتی که به آن وارد می‌شود را متوجه شود. به همین خاطر اگر فرد زمان کافی برای ریکاوری را در نظر نگیرد ممکن است نتواند اهداف مطلوب خود را کسب کند. از دیگر مضرات ems برای کسانی است که مشکل قلبی عروقی دارند و استفاده از دستگاه ems برای آنها می‌تواند خطرناک باشد. به همین خاطر لازم است تا فرد زیر نظر مربی و یا متخصصی که در جریان شرایط جسمانی و وضعیت سلامتی وی باشد حرکات را دنبال کند. جلسات طولانی مدت که با امواج با فرکانس بالا انجام می‌شوند می‌توانند سبب بروز آسیب‌های عضلانی حتی در افراد حرفه‌ای شود. بیست دقیقه در هر جلسه کافیست تا شاهد تغییرات حاصل از آن باشید.
از دیگ عوارض دستگاه ems می‌توان به آسیب دیدگی عضله اشاره کرد که می‌تواند در اثر هرگونه فشار فیزیکی شدید بر بدن فرد ایجاد گردد. این فشار می‌تواند بافت عضلات را تحت تاثیر قرار بدهد و سبب آسیب رسیدن به کلیه شود.
هم‌چنین افرادی که در دوران بارداری، قاعدگی و یا در سایر شرایط خاص هستند نیز نباید از این فناوری استفاده کنند.

سبد خرید
شروع به تایپ کردن برای دیدن پستهایی که دنبال آن هستید.